poniedziałek, 4 maja 2015

Mój patron - bł. Honorat / Jubileusz Zgromadzenia


O osobie błogosławionego Honorata usłyszałam po raz pierwszy przed kilku laty od jednej z sióstr ze Zgromadzeń Honorackich. Nie pamiętam nawet, czy padło wtedy jego nazwisko, ale to, co zapamiętałam to fakt, że zakładał on zgromadzenia zza kratek konfesjonału, wychodząc naprzeciw różnorakim potrzebom środowisk. Pomyślałam sobie wtedy: „niezły gość”! Po jakimś czasie otrzymałam jego wizerunek. Staruszek taki. Przeleżał trochę w pudełku. Na światło dzienne wystawiłam go niedługo przed decyzją wstąpienia do Zgromadzenia. Oczywiście miałam na myśli wiele innych imion. Na kilka dni przed przyjazdem do Orlika usłyszałam: „A może Honorata?”. Bardziej byłam chyba zaskoczona niż przekonana. Niemniej Honorat podświadomie przyjechał ze mną.  Zaczęłam czytać, dopytywać, rozeznawać. Im bliżej obłóczyn, pytałam już tylko czy to dobry patron. Inne pomysły poszły w niepamięć. Otrzymałam to imię. Pierwszym prezentem od mojego patrona była uświadomiona informacja, że jest on także patronem zawierzenia i wytrwania. Do dnia obłóczyn zupełnie o tym nie wiedziałam. Zaskoczenie i radość, lepiej nie mogłam trafić!
Im bardziej poznaję osobę błogosławionego Honorata, tym więcej mnie zaskakuje, ale i utwierdza. Znajduję miejsca naśladowania, znajduję wzór, znajduję opiekuna.
Błogosławiony Ojciec Honorat, to patron, który na wzór Chrystusa wciąż wzywa do więcej. Jak święty nasz Ojciec Franciszek dążył do radykalnego życia Ewangelią. A przecież zaczynając swoją działalność na „klasztornym zesłaniu” nie był wcale nobliwym staruszkiem. Miał 35 lat...
Każdego dnia można zaczynać na nowo!

„Rób rzeczy łatwe, a Bóg wykona za ciebie trudne”



s. Honorata

~`~`~`~

Jak już wcześniej wspominałyśmy wielkimi krokami zbliża się jubileusz naszego Zgromadzenia. Z tej racji chciałybyśmy zaprosić wszystkich do udziału w naszych uroczystościach. Choć sam jubileusz przypada na 10 maja to jednak my zaczynamy nasze świętowanie już 9 maja. Plan uroczystości znajduje się poniżej. Zapraszamy! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz