środa, 1 czerwca 2016

Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej w Orliku

S. JÓZEFA: Jak co roku w Orliku na Uroczystość Bożego Ciała powstały cztery ołtarze, które były tworzone przez siostry z naszej wspólnoty. My nowicjuszki też miałyśmy w te ołtarze swój wkład :) Pierwszy ołtarz pod czujnym okiem naszej siostry Mistrzyni tworzyły nowicjuszki 1. roku i postulantki. Nawiązywał on do Ewangelii o rozmnożeniu chlebów i trwającego Jubileuszowego Roku Miłosierdzia, stąd hasło WYSŁAWIAJCIE MIŁOSIERDZIE PAŃSKIE.
Mój semestr, czyli 2. rok nowicjtu, pod okiem s. Mistrzyni junioratu stawiał drugi ołtarz. Nawiązałyśmy w nim do obchodzonego niedawno Roku Wiary, więc napisem WIERZĘ W CIEBIE BOŻE i chrzcielnicą z święconą wodą, chciałyśmy zachęcić wiernych, aby osobiście i indywidualnie odnowili swoje przyżeczenia chrzcielne oraz poczuli wdzięczność za to, że stali się dziećmi Bożymi. Wykorzystałyśmy też fakt, iż nasz ołtarz znajduje się przy cmentarzu i udekorowałyśmy jego bramkę tworząc symboliczną "bramę do życia wiecznego". Każdy więc, kto czuje się chrześcijaninem i z ufnością w miłosierdzie Boże odnowi przyżeczenia chrzcielne, pełen nadzieji będzie mógł oczekiwać zbawienia.
Dla mnie osobiście kolejny raz bardzo piękne i wymowne było to, że Pan Jezus w Najświętszym Sakramencie przechodził przez nasz orlicki park i ścieżkami, którymi spaceruję każdego dnia. To jest dla mnie jeden z wielu i najważniejszy dowód na to, że On jest przy mnie w każdej chwili oraz wychodzi do mnie i do moich codziennych spraw. On jest naprawdę blisko!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz