czwartek, 9 lutego 2017

Praktyki s. Janiny

Praktyki w Chojnicach na ul. Wysokiej upłynęły mi bardzo miło, spokojnie i .... szybko. Do moich zajęć należała przede wszystkim pomoc w codziennych obowiązkach domowych. Wraz z Siostrami znalazłyśmy też czas, aby kilka razy wybrać się do kościoła p.w. Matki Bożej Królowej Polski na adorację, gdzie przez tydzień gościł "przejezdny" ołtarz "Światła, Pojednania i Pokoju" (przy którym w ubiegłym roku w Krakowie modlił się papież Franciszek). Wierni gromadzący się przed tym ołtarzem modlą się w intencji pokoju w sercach, w rodzinach, parafiach w Polsce i na całym świecie. Ołtarz ten docelowo trafi do Kibeho w Rwandzie. 

W czasie moich praktyk trwały akurat ferie zimowe, więc wraz z Siostrą Honoratą i dziećmi ze świetlicy (którą prowadzą nasze Siostry na ul. Ogrodowej) byliśmy w kinie, a innym razem spotkaliśmy się - właśnie na Ogrodowej, aby wspólnie spędzić przedpołudnie na radosnej zabawie.



We wspólnocie, w której byłam mieszka najstarsza Siostra w naszej prowincji - Siostra Virginia. Ma 95 lat ale duchem jest wciąż młoda, pełna radości, pokoju i pogody ducha. Czas, który mogłam spędzić z Siostrą był dla mnie bardzo wielkim darem od Boga. W czasie praktyk mogłam też bliżej poznać inne Siostry, od których doświadczyłam dużo miłości - niech Pan im błogosławi i wynagrodzi za wszelkie dobro i starania włożone w to, abym się tam czuła jak w domu!


s. Janina

2 komentarze: